Aktualności

Przeżywalność polskich przedsiębiorstw

Przeżywalność polskich przedsiębiorstw

Prowadzenie własnej firmy to nie bułka z masłem! Mimo to nie jeden dla poczucia misji, niezależności, czy dla celów zarobkowych, podejmuje trud napędzania gospodarki!

Przedsiębiorcy nie mają lekko. Mierzą się z wieloma problemami, które szczególnie mogą oddziaływać na ich sytuację w pierwszych latach działalności. W pierwszym roku prowadzenia firmy z gry rynkowej wypada prawie jedna trzecia przedsiębiorstw (31,7%).

W kolejnych latach nie jest łatwiej. Wskaźnik przeżywalności według danych Głównego Urzędu Statystycznego po trzech latach wynosi jedynie 50%. Połowa przedsiębiorców kończy swoją działalność gospodarczą już w tym czasie.

Mimo tak ambitnego wyboru kariery, jakim jest praca na swoje, nie jest to łatwe. Jednym z często wskazywanych przyczyn jest koniec większości dwuletnich ulg podatkowych. Wsparcie od państwa często pomaga w rentowności samodzielnie nieradzących sobie z początku firm.

Nie jest to oczywiście jedyny problem. Często kończą się po tym czasie zapasy kapitałowe lub zaczynają występować problematyczne zatory płatnicze. Ważne jednak jest, aby posiadać perspektywiczny plan wzrostu, który odnosi się także do długiego trwania.

Kłód rzucanych pod nogi jest bez liku, W ramach projektu The Voice Of Business chcemy, aby to rynek i konsumenci, a nie problemy stworzone przez system, weryfikowali sprawność i racjonalność firmy.

Z tego powodu wspieramy przedsiębiorców darmową pomocą prawną dostępną na thevoiceofbusiness.pl/zapytanie. Powadzimy także comiesięczne konsultacje, na podstawie których kwartalnie przygotowujemy rekomendacje eksperckie, mające poprawić jakość środowiska biznesowego w Polsce.

Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO na lata 2021-2030.

Pozostałe aktualności

Relacja z konferencji pt. Białe plamy polskiego handlu w Internecie

Przedmiotem obecnej rekomendacji są problemy dotyczące polskiego handlu w internecie. Na dynamicznie rosnącym rynku sprzedaży przez Internet konieczne jest stworzenie regulacji prawnych, które z jednej strony będą ułatwiać prowadzenie działalności i umożliwiać...