Jedni za młody chcieli zostać piłkarzami, a inni strażakami. Czemu właśnie takie zawody wybierają dzieci jako te wymarzone? Dzieje się tak głównie ze względu na powszechny autorytet i wysoki status społeczny przedstawicieli tych profesji!
Nie trzeba się rozwodzić nad tym, że przedsiębiorcy są nam potrzebni. To te innowacyjne jednostki biorą na swoje barki ciężar odpowiedzialności i samodzielnie pchają gospodarkę do przodu. Mimo to wciąż nie spotykają się w naszym kraju z powszechną aprobatą i wysokim statusem społecznym.
Jak wynika z raportu Global Enterpreneurship Monitor 2021 jedynie sześciu na dziesięciu Polaków uważa, że należy się uznanie osobom, które odniosły sukces zakładając firmę! Europejska średnia dotycząca wysokiego statusu przedsiębiorcy w percepcji społecznej jest wyższa o prawie 10% (69,8%).
Musimy doceniać przedsiębiorców i budować pozytywny ich wizerunek w oczach społecznych. Tylko i wyłącznie wtedy osoby posiadające umiejętności przedsiębiorcze będą miały zachętę do podjęcia ryzyka i rozpoczęcia działalności gospodarczej.
W ramach projektu The Voice of Business pragniemy odczarować obraz przedsiębiorcy, który często kojarzy się ze złym prywaciarzem i wyzyskującym kapitalistom. Poza kampanią społeczną pomagamy im także w codziennych działaniach poprzez darmową pomoc prawną, którą uzyskać można na https://thevoiceofbusiness.pl/zapytania/ . Staramy się także poprawić środowisko biznesowe tworząc kwartalne rekomendacje i prezentując je szeroko na konferencji medialnej.
Zachęcamy do śledzenia naszej walki o pozytywną percepcje społeczną przedsiębiorców!
Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO na lata 2021-2030.