Aktualności

Społeczny status przedsiębiorców

Społeczny status przedsiębiorców

Jedni za młody chcieli zostać piłkarzami, a inni strażakami. Czemu właśnie takie zawody wybierają dzieci jako te wymarzone? Dzieje się tak głównie ze względu na powszechny autorytet i wysoki status społeczny przedstawicieli tych profesji!

Nie trzeba się rozwodzić nad tym, że przedsiębiorcy są nam potrzebni. To te innowacyjne jednostki biorą na swoje barki ciężar odpowiedzialności i samodzielnie pchają gospodarkę do przodu. Mimo to wciąż nie spotykają się w naszym kraju z powszechną aprobatą i wysokim statusem społecznym.

Jak wynika z raportu Global Enterpreneurship Monitor 2021  jedynie sześciu na dziesięciu Polaków uważa, że należy się uznanie osobom, które odniosły sukces zakładając firmę! Europejska średnia dotycząca wysokiego statusu przedsiębiorcy w percepcji społecznej jest wyższa o prawie 10% (69,8%).

Musimy doceniać przedsiębiorców i budować pozytywny ich wizerunek w oczach społecznych. Tylko i wyłącznie wtedy osoby posiadające umiejętności przedsiębiorcze będą miały zachętę do podjęcia ryzyka i rozpoczęcia działalności gospodarczej.

W ramach projektu The Voice of Business pragniemy odczarować obraz przedsiębiorcy, który często kojarzy się ze złym prywaciarzem i wyzyskującym kapitalistom. Poza kampanią społeczną pomagamy im także w codziennych działaniach poprzez darmową pomoc prawną, którą uzyskać można na https://thevoiceofbusiness.pl/zapytania/ . Staramy się także poprawić środowisko biznesowe tworząc kwartalne rekomendacje i prezentując je szeroko na konferencji medialnej.

Zachęcamy do śledzenia naszej walki o pozytywną percepcje społeczną przedsiębiorców!

Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO na lata 2021-2030.

Pozostałe aktualności

Rekomendacja dt. branży hotelarskiej

Druga rekomendacja Fundacji Instytut Libertatis w ramach projektu „The Voice of Business” dotyczy uregulowania statusu tak zwanych aparthoteli (condohoteli) w polskim systemie prawym. Obecne regulacje prawne nie przystają w pełni do istoty aparthoteli, tj. obiektów w...

Aspiracje wzrostu młodych firm w Polsce

Cała gospodarka nastawiona jest na wzrost! Nie inaczej jest z małymi i średnimi przedsiębiorstwami. Mimo, że wypracowują one lwią część Polskiego PKB, to wciąż nastawione są na więcej! Z badania Global Enetrpreneurship Monitor Poland 2021 wynika, że w naszym kraju w...

Słabe uwarunkowania B+R

Co szóste polskie przedsiębiorstwo wdraża innowacje! Jest to jedna z kluczowych funkcji firm, dzięki którym mogą rozwijać się, ale też oferować społeczeństwu nowe i lepsze usługi czy produkty. Pomaga to również zwiększyć konkurencyjność względem dużo większych...