Planuję zakupić do firmy ekspres do kawy, do korzystania przez gości i pracowników. Czy taki ekspres będzie mógł stanowić koszt uzyskania przychodu?

Zapytanie
Treść zapytania
Odpowiedź
Ochrona danych osobowych w branży call center wymaga zastosowania środków bezpieczeństwa, aby zapewnić poufność, integralność i dostępność przetwarzanych danych. Oto kilka podstawowych środków bezpieczeństwa, które warto uwzględnić:
Szkolenie pracowników: Pracownicy call center powinni być przeszkoleni w zakresie ochrony danych osobowych, zrozumieć zasady RODO oraz przestrzegać procedur bezpieczeństwa.
Dostęp do danych: Dostęp do danych osobowych powinien zostać ograniczony tylko do niezbędnych pracowników. Wdrożenie systemów uwierzytelniania, jak również monitorowanie i logowanie dostępu, może pomóc w kontrolowaniu tego dostępu.
Zabezpieczenie fizyczne: Miejsce, w którym znajduje się infrastruktura call center, powinno zostać fizycznie zabezpieczone aby uniemożliwić nieautoryzowany dostęp do systemów i danych.
Szyfrowanie danych: Przechowywane i przesyłane dane osobowe powinny zostać zaszyfrowane, aby zabezpieczyć je przed nieautoryzowanym dostępem.
Aktualizacja oprogramowania: Oprogramowanie, w tym systemy operacyjne, oprogramowanie antywirusowe i inne narzędzia, powinny być stale aktualizowane aby korzystać z najnowszych zabezpieczeń.
Monitorowanie transmisji danych: Połączenia internetowe powinny mieć zapewnione bezpieczeństwo a transmisje danych monitorowane, szczególnie jeśli korzystasz z aplikacji internetowych lub przesyłasz dane przez sieć.
Polityka haseł: Hasła dla pracowników powinny być silne i regularnie zmieniane. Unikaj udostępniania haseł i korzystaj z wielopoziomowej autentykacji, gdy to możliwe.
Audyt bezpieczeństwa: Zalecane jest stałe przeprowadzanie audytów bezpieczeństwa, aby zidentyfikować ewentualne luki w ochronie danych i dostosować środki bezpieczeństwa.
Polityka usuwania danych: Procedury usuwania danych powinny być uprzednio zdefiniowane, zarówno w przypadku kopii zapasowych, jak i danych przetwarzanych w czasie rzeczywistym.
Umowy z dostawcami: W przypadku korzystania z dostawców usług, dostawcy powinni mieć wdrożone odpowiednie środki bezpieczeństwa i zawarte umowy regulujące ochronę danych osobowych.
Reagowanie na incydenty: Firma powinna mieć opracowany plan reagowania na incydenty bezpieczeństwa, aby szybko i skutecznie zarządzać sytuacją, gdyby doszło do naruszenia bezpieczeństwa danych.
Najnowsze zapytania
Wady i zalety grupy spółek
Zastanawiam się nad zmianą ładu korporacyjnego w ramach struktury moich firm, które są ze sobą powiązane. Jakie korzyści i zagrożenia płyną z zarejestrowania grupy spółek według nowych przepisów ksh?
Grupa spółek
Na czym polega nowa regulacja dotycząca grup spółek?